SR3

      



System rozgłoszeniowy typu SR3

Stanowisko rozgloszeniowe SR3

ZASTOSOWANIE:

System rozgłoszeniowy SR3 jest przeznaczony do nagłośnienia wnętrza autobusu szynowego lub elektrycznego względnie spalinowego zespołu trakcyjnego z pokładową siecią o napięciu 24 V dc. System rozgłoszeniowy SR3 jest zestawem urządzeń służących do nadawania komunikatów słownych z kabiny maszynisty oraz nadawania reklam z odrębnego urządzenia i nadawania komunikatów (zapowiedzi nazwy stacji) z urządzenia sterowanego poprzez GPS i także nadawania muzyki z zewnętrznego odtwarzacza np. plików MP3. System rozgłoszeniowy SR3 może pracować w tzw. trakcji wielokrotnej.

OPIS:

       System rozgłoszeniowy SR3 składa się z zabudowanych w kabinach maszynisty:

w kabinie 1

stanowiska rozgłoszeniowego typu SR3 oraz mikrofonu dynamicznego lub mikrofonu elektretowego z przyciskiem (w pulpicie).

w kabinie 2

panelu zapowiedzi PZ3 oraz mikrofonu dynamicznego lub mikrofonu elektretowego z przyciskiem (w pulpicie).

Ze stanowiskiem rozgłoszeniowym SR3 mogą współpracować odrębne zewnętrzne urządzenia: stanowisko do nadawania reklam, stanowisko do zapowiedzi nazwy stacji sterowane poprzez GPS oraz odtwarzacz muzyki. Zapowiedzi maszynisty z kabiny mają zawsze tzw. priorytet zapowiedzi poprzedzony sygnałem gongu. Kolejność priorytetów kształtuje się w następujący sposób:

  • zapowiedź z mikrofonu,
  • sygnał z wejścia GPS,
  • sygnał z wejścia REKLAMA,
  • sygnał z wejścia MP3.

Wejścia MP3, Reklama oraz GPS posiadają separację galwaniczną.

 Do przekazywania sygnałów do następnego składu lub do doczepionego wagonu pasażerskiego służy typowa linia wykonana wg wymagań UIC558 wzbogacona o dodatkowy sygnał PPZ.

Głośniki w autobusie szynowym lub ezt przyłączone są do linii zasilającej
o typowym napięciu 90 V.

Stanowisko rozgłoszeniowe SR3

Panel zapowiedzi  PZ3

Schemat blokowy systemu rozgłoszeniowego typu SR3 w pojeździe szynowym

/ przykład rozwiązania /

Schemat blokowy instalacji rozgłoszeniowej

/ przykład rozwiązania /

DANE TECHNICZNE:

  • Napięcie zasilania …………………………………………………………..24 V d.c.
  • Dopuszczalny zakres zmian napięcia zasilania………od 16,8 V d.c  do 33 V d.c.
  • Pobór prądu podczas pracy sytemu……………… ……………………….…….* 1)
  • Zewnętrzna temperatura pracy………………..………klasa T3 wg PN-EN 50155
  • Wilgotność względna……………………….…………………..….wg PN-EN 50155
  • Stopień ochrony…………………………………………………………………..IP20
  • Masa SR3……………………………………………………………….…….≤ 4200 g
  • Masa PZ3……………………………………………………………………….≤ 450 g
  • Wymiary SR3……….…………………………………….…….wg rysunku powyżej
  • Wymiary PZ3………………………………………………….ok. 145 x 92 x 21 mm
  • Podstawowe parametry………………………………………wg UIC 558 i UIC568
  • Ilość głośników w pojeździe……………………………….………………………* 2)
  • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru……………………….SR1-WTO-010-2

* 1) zależy od ilości głośników w pojeździe

* 2) dopuszczalna maksymalna moc zainstalowanych głośników……100W

UWAGA

System rozgłoszeniowy SR3 może być w zależności od życzenia zamawiającego przystosowany do współpracy z mikrofonem dynamicznym lub mikrofonem elektretowym. Wzajemna zamiana tylko mikrofonów jest niemożliwa.

 

ELTRONIK znalazł się w Systemie Kwalifikacji Dostawców PKP Intercity S.A.czytaj dalej....