Centralny regulator ogrzewania typu CROLK3
ZASTOSOWANIE:
Centralny regulator ogrzewania typu CRO/LK3 jest przeznaczony do regulacji temperatury w przedziałach wagonów osobowych i typu osobowego, w układzie dwukanałowego ogrzewania nawiewnego wagonów 10- lub 12-przedziałowych, wyposażonych w elektryczną nagrzewnicę powietrza. Nagrzewnica powietrza w wagonach kolejowych jest zasilana przez urządzenie wybiórczo – przełączające wielonapięciowego ogrzewania typu AWO-2 lub podobne, wyposażone w układ styczników WW-SG-GI-GII. Centralny regulator ogrzewania może być stosowany także w wagonach z jednonapięciowym systemem ogrzewania nawiewnego. Regulator CRO/LK3 spełnia wszystkie funkcje regulatora CRO/LK2 jak i regulatorów AWN-4 i AWN-5. Regulator składa się z oddzielnych modułów.
Centralny
regulator ogrzewania jest wyposażony w licznik kilometrów typu LK20. Licznik ma oddzielony galwanicznie interfejs, do przyłączenia
komputera zewnętrznego. Komunikacja odbywa się przez specjalnie do tego celu
przy-gotowany program. Jest możliwa współpraca z komputerem przenośnym,
w którym jest zainstalowany system Windows XP.
Program umożliwia spra-wdzenie aktualnych wpisów w układzie licznika,
ich zmianę, zerowanie, odczyty kilkunastu ostatnich zapisów, uruchomienie
funkcji testowych licznika takich jak załączenie układów przekaźników wyjściowych,
sprawdzenie wyświetlacza, odczyt numeru fabrycznego oraz wersji oprogramowania
licznika. Program komunikacyjny jest zabezpieczony hasłem blokującym dostęp do
nastaw parametrów licznika.
OPIS:
Regulator CRO/LK3 jest umieszczony w panelu standardowym 19”, przystosowanym do zamontowania w wagonową tablicę rozdzielczą. Regulator jest wykonany w technice cyfrowej z zastosowaniem mikroprocesora. Układy wejściowe regulatora bieżąco sprawdzają stan takich czujników wagonowych jak termometr zewnętrzny, termometr kanałowy, termostaty przedziałowe, przekaźnik prądnicowy, czujnik przepływu powietrza itd.
Na podstawie zebranych
informacji mikroprocesor określa program działania elementów wykonawczych
regulatora CRO/LK3 tzn. przekaźników
i styczników sterujących załączaniem i wyłączaniem nagrzewnic, przepustnic
i wentylatora oraz wysyła sygnały sterujące do diod LED, znajdujących się na
płycie czołowej. Sterowanie wentylatorem odbywa się za pośrednictwem
elektronicznego przekaźnika rozruchu i wybiegu wentylatora, stanowiącego
odrębny podzespół zasilany z obwodu napięcia 24 V wentylatora. Takie
rozwiązanie zapewnia wyłączanie wentylatora z wybiegiem 3 min nawet
w przypadku zaniku zasilania centralnego regulatora. Regulator CRO/LK3 jest
wyposażony dodatkowo w licznik kilometrów przebiegu wagonu typu LK20.
DANE TECHNICZNE:
- znamionowe napięcie zasilania………………………………………………24 V d.c.
- dopuszczalny zakres zmian napięcia zasilania………………..(od 18 do 33) V d.c.
- dopuszczalne obciążenie obwodów wyjściowych
G1-G2-1/1C-1/2C-1/1 Z-1/2 Z….. 5 A
- dopuszczalne obciążenie obwodu głównego wentylatora (zaciski Z1-Z2)….100 A
- dopuszczalne obciążenie obwodu wzbudzenia wentylatora………………….3,4 A
- masa …………………………………………………………………………………4 kg
- wymiary………………………………….……………..483 mm x 133 mm x 214 mm
- stopień ochrony …………………………………….………………………………IP20
- warunki środowiskowe ………………………….…………………wg PN-EN 50155
- Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru…. CRO-WTO-790-2 i LK-WTO-126-2