Sygnalizator otwartych drzwi typu SOD2
Terminal SOD2 TPLNW
Element identyfikacyjny SOD1 IANW
ZASTOSOWANIE:
SOD2 służy do sygnalizacji maszyniście otwarcia drzwi do pojazdu np. ezt. Otwarcie drzwi komunikowane jest poprzez świecenie odpowiednio oznaczonej diody LED symbolizującej drzwi w pojeździe, miganiem zaś sygnalizowany jest brak komunikacji z elementem identyfikacyjnym zainstalowanym przy drzwiach lub opcjonalnie awaria czujnika otwarcia / zamknięcia drzwi.
Nieautoryzowane otwarcie drzwi – np. przez pasażera w trakcie dojeżdżania pociągu do stacji lub nie zamknięcie się choćby jednego ze skrzydeł drzwi (np. przytrzymanie przez pasażera lub zablokowanie w momencie odjazdu ze stacji) mimo wydania polecenia zamknięcia przez obsługę – komunikowane jest dodatkowo przez sterownik sygnałem dźwiękowym.
. Pod pojęciem sygnalizator należy rozumieć każdorazowo kompletny sygnalizator otwarcia drzwi SOD2 złożony co najmniej z terminala SOD2T i elementu identyfikacyjnego SOD1I. Sygnalizator otwartych drzwi typu SOD2 przeznaczony jest do pracy w czteroczłonowych pojazdach trakcyjnych przeznaczonych do przewozu osób. Pojazdy te mogą pracować w trakcji pojedynczej lub wielokrotnej, przy której należy zapewnić połączenia elektryczne między pojazdami w celu zapewnienia ciągłości komunikacyjnej.
OPIS:
Sygnalizator SOD2 jest zbudowany w oparciu o mikroprocesor oraz układy scalone. Kompletne urządzenie stanowiące sygnalizator otwarcia drzwi SOD2 przewidziane do stosowania w ezt składa się z 2 terminali tzw. terminali sygnalizatorów otwartych drzwi SOD2T mocowanych np. w pulpitach maszynisty oraz z elementów identyfikacyjnych drzwi SOD1I zabudowanych przy drzwiach w wagonach zespołu trakcyjnego – jeden SOD1I obsługuje drzwi przynależne do danego przedsionka (np. dla EN71 to 8 szt. elementów identyfikacyjnych). Dzięki zastosowaniu systemu identyfikacji drzwi, który określa jednoznacznie oznaczenie pojazdu, stronę wagonu i numer drzwi urządzenie jest całkowicie bezobsługowe – nie trzeba wpisywać do sygnalizatora lokalizacji – elementów identyfikacyjnych poszczególnych skrzydeł drzwi ani przy pierwszym uruchomieniu po instalacji w pojeździe jak również w późniejszym użytkowaniu. Stąd uruchomienie układu sygnalizacji z wagonu Ra lub Rb (niezależnie od rodzaju połączenia – trakcja pojedyncza lub wielokrotna) nie powoduje zmian w systemie identyfikacji lecz umożliwia precyzyjną i jednoznaczną lokalizacje poszczególnych skrzydeł drzwi. Po załączeniu napięcia zasilania na układ sygnalizacji otwarcia drzwi sterownik układu rozpoczyna odpytywanie każdego elementu identyfikacyjnego w celu potwierdzenia komunikacji. Dodatkowo sterownik sprawdza czy w składzie zainstalowana jest odpowiednia ilość elementów identyfikacyjnych oraz czy nie powtarza się konfiguracja pomiędzy elementami identyfikacyjnymi. Sygnalizator jest przysto-sowany do pracy w magistrali CAN. Możliwe jest również zastosowanie zamiast elementu identyfikacyjnego sterownika USDB1.
Wykonania terminala SOD2-T:
Terminal w obud. tablic. z wyśw. LED, do pracy w sieci CAN…………………….SOD2-TPLN
Terminal w obud. tablic. z wyśw. graficznym., do pracy w sieci CAN………….SOD2-TPGN
Wykonania elementu identyfikacyjnego SOD1-I:
Element identyfikacyjny w obud. aparat. do pracy w sieci CAN…………………….SOD1-IAN
DANE TECHNICZNE:
- znamionowe napięcie zasilania ………………..….…….………..24 V d.c.
- zakres zmian napięcia zasilania ………..….……..od 16,8 V do 30 V d.c.
- prąd pobierany przez SOD1T (stan czuwania)……………… ok. 50 mA
- prąd pobierany przez SOD1T (stan alarmu)…..…………….ok. 450 mA
- prąd pobierany przez 1 x SOD1T + 6 x SOD1I……………….ok.370 mA
(bez sygnalizacji)
- masa SOD2T………………………………………………………..ok. 520 g
- masa SOD1I……………………………….……..…………………ok. 210 g
- wymiary SOD2T…………………………….…150 mm x 126 mm x43 mm
- wymiary SOD1I…………………………………125 mmx 80 mm x 38 mm
- Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru………..…..SOD-WTO-903-0